fbpx
  • Psykolog Shang Frederiksen Cand.Psych.

    Ledige tider

    https://psykologerne.dk/
    marts 2019
    Man Tirs Ons Tors Fre Lør Søn
    25262728123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

Parterapi og selvværdsbehandling

“Jeg har lært, at når en dør bliver lukket, åbnes en anden”

Terapitider aften og weekend
kontakt: 52744784

Shang Frederiksen, Cand. Psych.
Klinisk psykolog og foredragsholder med speciale i behandling af selvværd og par-dynamikker.
Bredt terapimetodekendskab indenfor kognitiv adfærdsterapi, EFT og ACT-baseret coaching.

Parterapi

Overvind krise i dit parforhold og genfind gnisten

Du kan overvinde krise i dit parforhold og genfinde gnisten. Med et fokus på evidensbaserede metoder, kommunikation, sund fornuft og kærligheden imellem to mennesker, vil I flytte forholdet til et nyt og bedre stadie.

Selvværd

Du har allerede det der skal til
For at genopbygge selvværd behøver du ikke et trylleformular eller en “fake it till you make it attitude”. Jeg vil vise dig, hvordan du kan lære at holde af og acceptere dig selv uden at skulle ændre fuldstændig på dig selv

Jeg kan hjælpe dig

Min erfaring med hundredevis af klienter fra både hjem og udland bidrager effektivt til at dykke direkte ned til roden af problemet, samtidig med at l får redskaber til at overkomme tilbagevendende fastlåste problemer.

Som psykolog og som person ønsker jeg at styrke mennesker i at være tro mod sig selv, og at hjælpe mine klienter til at behandle sig selv med omsorg, respekt og kærlighed. Hvis du søger min hjælp, fordi dit liv gør ondt, eller føles utilfredsstillende, så vil jeg gøre alt, hvad der står i min magt for at støtte og vejlede dig i din udvikling. Vi lægger en konkret plan for, hvad der er vigtigt for dig at arbejde på, og jeg vil udstyre dig med redskaber, som du nemt kan bruge selv. Vi arbejder på, at du kan blive din egen psykolog på sigt. Men allervigtigst er det, at du føler dig tryg og forstået under vores samtaler.

Hvad er parterapi?

Parterapi former sig som en samtale mellem et par og mig. Min opgave er at hjælpe parret til at fungere på en bedre måde med sig selv og hinanden, og udgangspunktet for samtalen er koncentration om de problemer, som parret skaber med hinanden i samlivet. Her udforskes temaer som kærlighed, sexliv, bebrejdelser og anerkendelse, individualitet og fællesskab, jalousi. Måske går den ene eller begge i tanker om skilsmisse.
Parterapi er muligheden for at arbejde med denne slags udfordringer.

Men der kan også være andre fordele ved at være to til en samtale. En partner kan være en vigtig støtte i en svær situation, eller partneren kan selv være blevet påvirket af den andens personlige problemer.

Der er typisk afsat 1½ time til en par-samtale, men andet kan aftales ved andre ønsker.

Hvordan arbejdes med lavt selvværd?

Hvad hvis jeg fortalte dig, at selvværd ikke eksisterer, men blot er et begreb, der hverken skal fodres eller kan angribes? Jeg vil lære dig, at du ikke skal forsvare det eller fikse det. Istedet for tager vi fat i noget, som allerede findes inden i dig, og som vil hjælpe dig til at få et sundt og stabilt selvværd. Noget som vil guide dig gennem livet, selv i dårlige tider.

Behandlingsmetoder anvendt i terapien

Mine metoder er evidensbaserede og effektivt afprøvet på tusindvis af klienter. Nedenfor fremgår en beskrivelse af de mest anvendte metoder.

ACT står for ”Acceptance and Commitment Therapy”. Denne tilgang handler om at møde svære tanker og følelser på en accepterende måde – den adskiller sig fra traditionel kognitiv terapi på den måde, at fokus ikke aktivt er på at ændre uhensigtsmæssige tankemønstre.
Hvis man har et ensidigt fokus på at kæmpe imod ubehag, kan der ske det, at oplevelsen blot intensiveres. Med ACT lærer man gennem forskellige teknikker, herunder mindfulnessøvelser, at forholde sig mere fleksibelt og venligt til sine tanker og følelser, således at disse kan være tilstede, uden at man behøver at involvere sig i dem eller føle sig begrænset af dem.

Målet er således ikke at fjerne ubehag, men at skabe øget fleksibilitet i tanker og handlerepertoire. Det er en central del af metoden, at man arbejder med at identificere værdier og fremme værdibaseret handling.
Samlet set handler Mindfulness og ACT om at forholde sig accepterende og ikke-dømmende til sig selv og omverdenen. Ved træning kan dette blive til en kraftfuld ressource, der kan hjælpe med at skabe ro i sindet og til en mere fleksibel måde at forholde sig til krævende situationer.

Kognitiv adfærdsterapi er en terapiform, hvis effekt er påvist gennem utallige videnskabelige undersøgelser. Metoden er oprindeligt udviklet til behandling af depression, men har sidenhen vist sig effektiv i forhold til mange forskellige psykologiske problemstillinger.
Metodens grundtanke er, at lidelse bunder i den måde, vi forholder os til situationerne i vores hverdag. Med andre ord er det vi tænker af afgørende betydning for det, vi føler og mærker – og for vores oplevede handlerepertoire.
I terapien identificerer vi fejlindlærte, destruktive og uhensigtsmæssige tanke- og handlemønstre, og vi samarbejder om at konstruere mere rimelige og realistiske forklaringer, som virker forbedrende på humør og adfærd og er mindre destruktive.
I løbet af terapien vil du blive klædt på og få redskaber til at håndtere udfordringer i hverdagen, så du på sigt kan blive din egen terapeut og forstå, hvordan dine tanker, følelser og adfærd hænger sammen.

EFT står for “Emotionel fokuseret terapi” Den Emotions-Fokuserede Terapi ser vores følelser som et indre navigationssystem. Det er vores følelser der fortæller om noget er vigtigt, godt, svært eller farligt. De er signaler der giver os mulighed for at kende vores behov, og videre hvordan vi kan handle i en given situation. Mange mennesker har på forskellig vis lært at holde deres følelser tilbage, bytte følelser ud med andre følelser, eller slet ikke at mærke dem. Man kan også have lært at finde andre måder at beskytte sig på, for at tilpasse sig omgivelserne. Senere i livet kan det, der engang var en virksom og nødvendig selv-beskyttelses-mekanisme, blive problematisk for én selv, og for samspillet med andre mennesker, og kan i sidste ende lede til meningsløshed, stress og depression.
EFT’en fokuserer på at hjælpe mennesker med at blive opmærksomme på og udtrykke deres følelser, at lære at acceptere og regulere dem, og at kunne reflektere over dem for at danne mening. Derved kan klienten støttes til at kunne bruge sine følelser som et pålideligt navigationsapparat, der tjener ham/hende hensigtsmæssigt.

Den emotionsfokuserede terapi for par (EFT-C), baseret på Dr. Les Greenberg og Dr. Susan Johnsons processtudier af arbejdet med par. Modellen har gennem mange år været anerkendt af APA (American Psychological Association) som en empirisk valideret metode til arbejde med par, og adskillige effektstudier underbygger modellens effektivitet. Modellen kombinerer det emotionsfokuserede og oplevelsesorienterede med en systemisk tilgang til de dynamikker, der udspiller sig i parrelationer, hvor partnere oplever at deres behov relateret til tilknytning, identitet eller attraktion ikke opfyldes.

Se ledige tider og book her en konsultation hos Psykolog Shang Frederiksen her

Du kan booke en tid til en psykologsamtale med Psykolog Shang Frederiksen i kalenderen herunder. Klik på en dato der passer dig, og se hvilke ledige tider der er at vælge imellem, klik derefter på tiden og gennemfør booking. Der er ingen betaling ved tidsbestilling!

 

https://psykologerne.dk/
marts 2019
Man Tirs Ons Tors Fre Lør Søn
25262728123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kontakt Psykolog Shang Frederiksen

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Share This